luud-on-tour.reismee.nl

Poeh!

Maandag en we vertrekken naar een ander hotelletje dat Sacha en ik gisteren geboekt hebben. We hebben vooruit betaald voor 1 nacht omdat we dinsdag vroeg in de ochtend weer vertrekken naar Bangkok.

De eigenaresse, mevrouw Poeh verzekerde ons dat we internetverbinding hebben en dat het wegbrengen naar de boot op dinsdagmorgen "no problem, don't worry" is...

Bij aankomst met de taxi (onderweg nog even gestopt voor verse stokbroodjes) blijkt alleen maar een schoonmaakster aanwezig te zijn die geen Engels spreekt. Zo heb je een schoonmaakster die geen Nederlands spreekt en dan iemand waarmee je ook niet kunt communiceren...

De airco van de kamer van Maud en Sacha lekt dus wordt een verhuisactie gestart. Internetverbinding? Niks dus. Na veel heen en weer gebaar en uiteindelijk een telefoongesprek met mevrouw Poeh blijkt dat bij het in aanbouw zijnde restaurant wel verbinding is. Poeh poeh...

Een stukje wandelen dan maar. Bij een piepklein supermarktje komt een oude tandeloze man binnen. "Yes, I know Rotterdamt!". Hij heeft jarenlang op vrachtschepen gewerkt en is overal over de wereld geweest. We bestellen een biertje en vervolgen onze weg.

Op de terugweg toch maar weer een biertje drinken bij dezelfde "supermarkt". We raken daar in gesprek met een man die wel iets weg heeft van Martin Simek. Is een Let, op zesjarige leeftijd als ongewenste vreemdeling gedeporteerd naar Duitsland. Uiteindelijk in de omgeving van Stuttgart terecht gekomen. Op zijn veertiende in het kader van een uitwisseling voor vier weken op vakantie geweest bij de familie van der Kaag in Rotterdam.

Zijn vader die schrijver was vond het wel goed toen hij op jonge leeftijd aangaf danser te willen worden. Na een glansrijke carrière moest hijop 42-jarige leeftijd stoppen vanwege kapotte knieën, werd acteur en woont nu in Thailand met zijn vrouw in een huisje direct aan zee voor 175 euro per maand. Interessante man met interessante verhalen, maar ja verhalen verzinnen kan iedereen.

We gaan terug en zoeken zijn naam op; Marcis Lesins. Blijkt inderdaad een redelijk bekende balletdanser te zijn geweest.

Zo, vroeg naar bed, morgen vroeg weer op...